OBCHODNÉ PODMIENKY

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

OBCHODNÍK - predávajúci je v zmysle týchto všeobecných obchodných podmienok spoločnosť TECHNOMAT SK, s.r.o. so sídlom: Skladová 2, 917 01 Trnava, IČO: 36 264 946, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Oddiel s.r.o., vložka č. 15363/T.

 

SPÔSOB OBJEDNANIA A DODANIA

Produkty je možné vyberať prehliadaním katalógu na týchto webových stránkach www.technomat.sk, www.zvaraciatechnika.sk alebo osobne v našej kamennej predajni na Skladovej ulici v Trnave.

Všetky ceny za tovar a služby a všetky poplatky v internetovom obchode sú uvádzané vrátane DPH. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.

Pri objednávaní cez internet spotrebiteľ súhlasí s uvedením nasledujúcich údajov:
• spotrebiteľ ako fyzická osoba, ktorá nekoná pri uzatváraní zmluvy na diaľku v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania, uvedie meno, priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, telefónne číslo a mailovú adresu.

• spotrebiteľ ako právnická osoba, ktorá nakupuje v súvislosti s podnikateľskou činnosťou, uvedie obchodné meno, IČ, DIČ a miesto podnikania alebo sídlo, telefónne číslo a mailovú adresu.

Po odoslaní objednávky bude spotrebiteľovi na e-mail obratom doručené potvrdenie o prijatí objednávky. Zároveň v prípade potreby, budú spotrebiteľovi zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom objednávky.

Spotrebiteľ odoslaním objednávky potvrdzuje, že bol oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu za objednaný tovar.

Obchodník je povinný splniť objednávku a dodať spotrebiteľovi tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia spotrebiteľskej zmluvy uzavretej na diaľku, ak sa strany nedohodnú inak.

Skladový tovar obvykle expedujeme do 2 pracovných dní, ak nie je uvedené inak. Tovar, ktorý sa v čase objednávky nenachádza u nás na sklade, expedujeme po prijatí tovaru, väčšinou do 7 pracovných dní, alebo spotrebiteľa budeme informovať o inom termíne dodania. E-shop nie je prepojený s naším fyzickým skladom, preto sa dostupnosť v čase objednávky môže líšiť od skutočnej. 

Spotrebiteľ má právo zrušiť objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred expedíciou tovaru a to prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky. V prípade nedodania tovaru z dôvodu vyššej moci alebo z dôvodu ukončenia jeho výroby, obchodník bezodkladne informuje spotrebiteľa o dôvode nedodania. Obchodník je povinný poskytnúť možnosť dodania náhradného tovaru.

Spotrebiteľ má právo odmietnuť možnosť dodania náhradného tovaru a odstúpiť od objednávky uvedeného tovaru. V prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti budú pri zrušení objednávky finančné prostriedky vrátené spotrebiteľovi v lehote 14 kalendárnych dní na uvedený bankový účet.

V prípade, že tovar doručuje zmluvný prepravca (spoločnosť SPS), dáva spotrebiteľ obchodníkovi právo predať dopravcovi nutné minimum osobných údajov pre bezproblémové doručenie tovaru (meno, adresa, telefón, e-mailová adresa).

Obchodník nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú zmluvným prepravcom, prípadne spotrebiteľom udanú nesprávnu adresu alebo kontaktné údaje na miesto dodania.

Spotrebiteľ je povinný dôkladne skontrolovať tovar pri jeho prevzatí od pracovníka poštovej služby, prípadne na zmluvnom mieste vyzdvihnutia a potvrdiť svojím podpisom prevzatie tovaru na doklade o prevzatí tovaru.

Reklamáciu za prípadné nedodanie tovaru alebo poškodenie tovaru vinou prepravcu je spotrebiteľ povinný uplatniť bezodkladne priamo u pracovníka poštovej služby. Poškodenú zásielku spotrebiteľ neprevezme a poškodenie tovaru zaznačí do dokladu o prevzatí zásielky.

Reklamáciu mechanického poškodenia zásielky zapríčinené zmluvným prepravcom, pričom spotrebiteľ potvrdil prijatie zásielky pracovníkovi poštovej služby bez vád, nebudú obchodníkom uznané ako oprávnené a plnenie z takejto reklamácie nebude spotrebiteľovi poskytnuté.

 

ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY VYTVORENEJ NA DIAĽKU BEZ UDANIA DÔVODU

Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru – t.j. keď  spotrebiteľ, alebo ním určená tretia osoba okrem prepravcu, prevezme tovar.

Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u obchodníka jednoznačným vyhlásením (listom poslaným poštou na adresu sídla obchodníka alebo e-mailom na info@technomat.sk). Spotrebiteľ môže tiež použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je súčasťou každej vytvorenej objednávky, jeho použitie však nie je povinné.

Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak spotrebiteľ pošle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy. Doručenie odstúpenia od zmluvy obchodník potvrdí spotrebiteľovi bezodkladne po jeho prijatí.

Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, spolu s tovarom pošle aj podpísané odstúpenie od kúpnej zmluvy - s uvedením čísla objednávky, dátumu vytvorenia objednávky. Uvedie aj číslo účtu na vrátenie peňazí, resp. navrhne iný spôsob pre finančné vysporiadanie.

Spotrebiteľ pošle tovar nepoškodený vrátane dokumentácie, príslušenstva a pod. najneskôr do 14 dní od dňa odstúpenia od zmluvy poštou na adresu obchodníka, prípadne tovar odovzdá osobne na adrese obchodníka. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošle spotrebiteľ späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.

Pri odstúpení od zmluvy znáša náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi spotrebiteľ. Zároveň spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

Obchodník je povinný vrátiť peniaze spotrebiteľovi (všetky platby, ktoré spotrebiteľ uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy od ktorej odstúpil, vrátane nákladov na doručenie tovaru) v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy obchodníkovi.

Nevzťahuje sa to na dodatočné náklady, ak spotrebiteľ zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý obchodník ponúka.  

Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ  použil pri platbe, ak výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

 

VYTKNUTIE VADY A ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY (REKLAMÁCIA)

Tento reklamačný poriadok bol spracovaný podľa novely Zákona o ochrane spotrebiteľa 108/2024 Z.z. v platnom znení (účinnosť od 1.7.2024) a Občianskym zákonníkom v znení neskorších predpisov. Vzťahuje sa na spotrebný tovar, na ktorý sa uplatňuje právo na vytknutie vady a zodpovednosť za vady.


Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov

"OBCHODNÍK" je spoločnosť TECHNOMAT SK, s.r.o. so sídlom: Skladová 2, 917 01 Trnava, IČO: 36 264 946, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Oddiel s.r.o., vložka č. 15363/T.

"SPOTREBITEĽ" je:
 a) osoba, ktorá nakupuje tovar pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti
 b) fyzická a/alebo právnická osoba, ktorá s obchodníkom uzavrela zmluvu o kúpe tovaru.

Spotrebiteľ berie na vedomie, že vzťahy medzi obchodníkom a spotrebiteľom sú upravené Obchodným zákonníkom v znení neskorších predpisov a Zákonom 108/2024 Z.z. v platnom znení.


Záručné podmienky

Tovar, vec ktorú obchodník predal, má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa § 615 Občianskeho zákonníka alebo ak jej používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby.

Ak je tovar predaný v poškodenom transportnom obale, je spotrebiteľ oprávnený tovar neprevziať. V takom prípade zostáva zachovaný nárok spotrebiteľa, podľa jeho voľby, na poskytnutie riadneho plnenia obchodníkom alebo na vrátenie kúpnej ceny, ak ju uhradil. 

V prípade, že sa po prevzatí tovaru spotrebiteľom vyskytnú chyby tovaru, môže spotrebiteľ uplatniť svoje právo na vytknutie vady. Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci. To neplatí, ak sa preukáže opak.

Spotrebiteľ môže uplatniť právo na vytknutie vady osobne na predajni obchodníka alebo môže poslať tovar s vadou poštou alebo poštovým kuriérom na adresu sídla obchodníka - Skladová 2, 917 01 Trnava. Po prevzatí tovaru obchodníkom, zodpovedná osoba tovar skontroluje a bezodkladne po vytknutí vady, poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady.

Obchodník uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť. Lehota začína plynúť dňom prijatia tovaru. 

Spotrebiteľ má právo na odstránenie vady opravou, alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, všetko podľa Občianskeho zákonníka v platnom znení. Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia dvoch rokov od dodania tovaru. 

Obchodník môže odmietnuť zodpovednosť za vady, pričom dôvod odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Spotrebiteľ môže preukázať zodpovednosť obchodníka za vadu znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou alebo autorizovanou alebo notifikovanou osobou. Potom obchodník už nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.

Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný, alebo ktorý by spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady, rovnako tak môže obchodník odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady.

Spotrebiteľ môže od kúpnej zmluvy odstúpiť vo všetkých prípadoch stanovených v Občianskom zákonník podľa § 624. Nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.

Odstúpenie je platné odo dňa písomného prehlásenia spotrebiteľa o odstúpenia od zmluvy. Spotrebiteľ vráti vec obchodníkovi a obchodník vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci, alebo po preukázaní, že spotrebiteľ poslal vec obchodníkovi, podľa toho, čo nastane skôr. Vec musí byť zabalená do vhodného obalu a spotrebiteľ zabezpečí zásielku tak, aby nedošlo k jej poškodeniu. 

V prípade, že nemôže zabezpečiť odstránenie vady iný subjekt ako obchodník, zaistí odstránenie vady obchodník bez zbytočného odkladu najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia práva na vytknutie vady.

Po odstránení vady informuje obchodník bezodkladne spotrebiteľa v zákonom určenej lehote formou e-mailu, SMS, resp. doporučeného listu.

Nárok na uplatnenie zodpovednosti za vadu zaniká v prípade neodbornej montáže alebo neodborného uvedenia veci, ktorá je predmetom vytknutia vady, do prevádzky, rovnako ako pri neodbornej manipulácii s vecou, t.j. najmä pri: 
- porušení ochranných pečatí a nálepiek, ak na veci nejaké sú
- používaní veci v podmeinkach, ktoré svojimi parametrami nezodpovedajú parametrom uvedených v dokumentácii k veci


Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov

V prípade, že spotrebiteľ nebol spokojný s vybavením reklamácie obchodníkom, alebo keď sa spotrebiteľ obrátil na obchodníka so žiadosťou o nápravu a nebol spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má spotrebiteľ právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu.

Ak obchodník na takúto žiadosť odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.

Podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov sú orgánom alternatívneho riešenia sporov Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia.  Spotrebiteľ je oprávnený si vybrať zo zoznamu subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti.

Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu môže spotrebiteľ podať v elektronickej podobe na ars@soi.sk alebo adr@soi.sk alebo na adresu SOI:
Slovenská obchodná inšpekcia
ústredný inšpektorát
Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Bajkalská 21/A, p. p. 29
827 99 Bratislava 27

Spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov aj prostredníctvom ODR platformy Riešenie sporov online.

Viac informácií nájdete na stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie, kde je aj Formulár na podanie návrhu alebo na stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky.

 

DOPRAVNÉ A PLATOBNÉ PODMIENKY

Firma TECHNOMAT SK, s.r.o. je platcom DPH. Sadzba DPH je vo výške 20%. Všetky uvedené cenové údaje sa môžu meniť v závislosti od zmeny cien dodávateľov a zmeny kurzu EUR. Cenník je aktualizovaný a platný dňom objednania. 

Ceny tovarov na našej webstránke sú uvádzané bez ceny za doručenie a spôsobu platby. K tovaru účtujeme iba náklady spojené s dopravou a spôsobom platby, ktoré nám účtuje náš zmluvný dopravca.

Objednaný tovar posielame zmluvným dopravcom, Slovak Parcel Service s.r.o., buď priamo na adresu spotrebiteľa kuriérom spoločnosti SPS, alebo do obchodnej prevádzky balíkova (pôvodne ParcelShop), alebo do samoobslužného boxu. Tovar posielame na dobierku, alebo po úhrade na náš účet (platba predom), pokiaľ sa nedohodnú iné platobné podmienky.

Daňový doklad - faktúru zasielame priamo v balíku s tovarom, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak (napr. elektronicky).


Spôsoby platby a ich ceny:

a) dobierka hotovosťou (poplatok 1,20€) - pri prevzatí balíka od kuriéra alebo pri vyzdvihnutí balíka v obchodnej prevádzke.

b) dobierka platobnou kartou (poplatok 1,20€ - 4,80€  - podľa hodnoty objednávky) pri prevzatí balíka od kuriéra alebo pri vyzdvihnutí balíka v obchodnej prevádzke.

c) dobierka cez platobnú bránu (poplatok 1,20€) pri vyzdvihnutí balíka zo samoobslužného boxu.

d) prevodným príkazom (bez poplatku) na náš účet v banke ČSOB a.s., IBAN: SK48 7500 0000 0040 1795 0545.

e) osobne hotovosťou alebo platobnou kartou (bez poplatku) v našej predajni pri preberaní objednávky.

 

Spôsoby dopravy a ich ceny - doručenia spoločnosťou Slovak Parcel Service:

a) štandardné doručenie5,40 € 
     - objednávky s celkovou hmotnosťou 0 - 20 kg
     - doručenie kuriérom
     - doručenie do obchodnej prevádzky a samoobslužného boxu (max. hmotnosť jedného balíka 10 kg - ak je to potrebné
       a možné, zásielka sa rozdelí na viac balíkov)

b) extra doručenie15,00 €
   - objednávky s hmotnosťou tovaru 20 - 70 kg
   - objednávky s dĺžkou viac ako 1,5 m 
   - doručenie len kuriérom

Objednávky s hmotnosťou nad 70 kg alebo nadrozmerný tovar odporúčame vyzdvihnúť osobne alebo nás kontaktujte a dohodneme individuálny spôsob dopravy.